Hermed lidt feedback på jeres arbejde fra uge 16:
Gruppenavn:
|
Pædagogblog
|
|
|
||||||
|
|
Er det gjort
|
Kommentar
|
||||||
1
|
Vis i et videoklip, hvordan de to
virkelighedsforståelser kan udfolde sig i en og samme samtale mellem en
pædagog og en mor eller mellem en pædagog og en bruger (barn, unge, voksen).
|
|
Jeg synes at I giver et rigtig fint eksempel på en situation hvor forskellige
virkelighedsforståelser står over for
hinanden.
Det er klart at moderens syn repræsenterer en univers
virkelighedsforståelse. Hun giver udtryk for at hendes dreng skal undtages
regler om voldelig adfærd.
Jeg er ikke så sikker på at pædagogens position er så tydelig
univers.
Selvfølgelig kan man sige at en regel om at mennesker ikke må forøge
fysisk vold på hinanden er udtryk for en univers virkelighedsforståelse. Det er vel på den anden side en
virkeligheds forståelse ingen kan være tjent med at fornægte.
|
||||||
2
|
Vis en samtale, hvor udtryk bliver forstået helt
forskelligt, når der skiftes kontekst
|
|
Godt eksempel.
Fint skuespil med referencer til absurd teater.
|
||||||
3
|
Vis en samtale hvor pædagogen er bevidst om
cirkulariteten? Hvad siger, gør, tænker pædagogen?. Vis samme situation, hvor
pædagogen taler og tænker mere lineært
|
|
To tydelige eksempler på dels ens virkning en årsag kontra muligheden
for flere årsager til samme virkning
|
||||||
4
|
Vis en
samtale, hvor deltagerne ikke er bevidste om domænerne. Vis samme situation
(samtale?), hvor mindst én af deltagerne er bevidst om domænerne.
|
|
Det er jo et glimrende eksempel.
Synes måske at den fortællende pædagog både er i det reflektoriske og
æstetiske domæne.
Hun overvejer og er i tvivl.
Hun konkluderer til sidst at hun har svært ved det konfronterende.
Den lyttende og kommenterende veksler i mine øjne mellem produktions
og refleksionsdomænerne. Hun skal producerer omsorg for barnet og reflekterer
over forskellige aspekter af den omsorg.
|
mvh
Torben D.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar